Harvard Graduate School of Education'dan Howard Gardner tarafından ortaya atılan çoklu zeka teorisi, bireylerin hayata yaklaşımlarının ve düşünme tarzlarının çoklu olduğu bilgisinden yola çıkmaktadır. Gardner'a göre 7 çeşit zeka vardır.
1985 yılında yayınlanan araştırmasından sonra bunlara sekizinciyi eklemiş ve şu andan bir başkası için çalışmaktadır. Bireylerin yedi (artık sekiz) zekası olduğu ve hepsinin herkeste aynı ölçüde olmadığı düşünülürse eğitimcilerin her bireyde güçlü olan zekayı ortaya çıkarma ve geliştirme yönünde yeni çalışmalar yapma zorunlulukları ortaya çıkmıştır. En önemli noktalar müfredat, ders planı ve yönlendirme konularıdır.
Her geçen gün artan sayıda eğitimcinin Çoklu Zeka Teorisi hakkında bilgilenmesi DEHS görülen öğrenciler için büyük bir fırsattır. Eğitimciler bilgiyi daha çeşitli yollarla öğretmek gerekliğini çünkü çocukların farklı biçimlerde öğrendiklerini artık ayrımsamaktadırlar. Çoklu Zeka Teorisi bir eğitim sistemi olmamakla birlikte çocukların bilgiyi nasıl algıladıkları konusunda bir araçtır. DEHS görülen bir çocuğun ebeveyni çocuğunun farklı öğrendiğinin ayrımındadır.
alıntı